Blogger Template by Blogcrowds.

Is it permissible to go to beaches where there is nakedness and free mixing?


Is it permissible to go to beaches where there is nakedness and free mixing?



In Egypt, people go to Alexandria to spend the summer there. On the beaches there are thousands of women who are virtually naked, and men mix freely with women. I am a man with a beard; is it permissible for me to go there and sit by the sea, or not?

If the situation is as described, it is not permissible for a Muslim to go to these places, for fear of fitnah (temptation) and so as to avoid the places where it is to be found – unless he is one of those who are able to remove the evil things that are there, because they have the authority and the knowledge of sharee’ah, and are able to enjoin what is good and forbid what is evil.

From Fataawaa al-Lajnah al-Daa’imah, 12/362

هل يجوز الذهاب إلى الشواطئ التي فيها عري واختلاط ?? 

س 1: يذهب الناس في مصر إلى مدينة الإسكندرية لقضاء الصيف هناك, ويوجد على البحر هناك الآلاف من النساء الكاسيات العاريات, واختلاط الرجال بالنساء, وإني رجل ملتح فهل يجوز لي الذهاب هناك والجلوس على 
البحر أم لا يجوز? 

ج 1: إذا كان الواقع كما ذكر فلا يجوز للمسلم أن يذهب إلى تلك المجتمعات; خشية الفتنة واجتنابا لمواطنها, إلا أن يكون ممن يقوى على إزالة ما فيها من المنكرات; لما له من سلطة ومعرفة بالشرع وقوة على البيان في الأمر بالمعروف والنهي عن المنكر.

وبالله التوفيق وصلى الله على نبينا محمد وآله وصحبه وسلم. 

اللجنة الدائمة للبحوث العلمية والإفتاء 

عضو ... نائب رئيس اللجنة ... الرئيس 
عبد الله بن غديان ... عبد الرزاق عفيفي ... عبد العزيز بن عبد الله بن باز


من فتاوى اللجنة الدائمة 12 / 362 .

0 comentarios:

Newer Post Older Post Home